6 پیشنهاد برای فروش بهتر تابلوی نقاشی

6 پیشنهاد برای فروش بهتر تابلوی نقاشی

4.8
(16)

6 پیشنهاد برای فروش بهتر تابلوی نقاشی

قبل از اینکه بتوانید تابلوهای نقاشی خود را به فروش برسانید، ابتدا باید فراگیرید چگونه به یک مشتری بالقوه کمک کنید تا تابلوی نقاشی مناسبش را پیدا کند.
تصور کنید که در نمایشگاهی در کنار اثر هنری خود ایستاده‌اید و آثار به‌ گونه‌ای چیده شده‌اند که نظر بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند، فردی جذب تابلوی نقاشی شما و به آن خیره و نزدیک تابلوی شما ایستاده و آنچنان محو اثر شماست که چند ثانیه طول می‌کشد تا متوجه شود شما آنجا ایستاده‌اید، لبخندی می‌زند شما را خطاب قرار می‌دهد که باید این اثر را بخرد و از شما می‌پرسد آیا هنرمند آن را می‌شناسید؟
دریافتن ارزش تابلوهای نقاشی از بسیاری جهات یک تجربۀ بسیار شخصی است و گاهی اوقات زمانی که یک اثر، دلِ بازدیدکنندگان را می رباید، به‌ سرعت اقدام به خرید آن اثر می‌نمایند. برای فروش تابلوهای نقاشی خود کارهای بسیاری هست که می‌ توانید انجام دهید:

1- اثر هنری تان را ارائه و به نمایش بگذارید.

افرادی که به گالری‌ها می‌آیند تا تابلوهای شما را تماشا کنند، مشتاق هستند راجع‌ به آثار هنریِ شما بدانند و تقریبا منتظرند فرصتی به دست آید تا درک عمیق تری نسبت به آن چه می بینند پیدا کنند. پس:
فضای دوستانه‌ای فراهم کنید و در دسترس بازدیدکنندگان باشید، متبسم و علاقمند با آنها صحبت کنید. اگرچه باید مراقب باشید که تعادل را در این کار رعایت کنید، چرا که نباید تحمیل‌کنندۀ هنرتان باشید و مصرانه توجه هر کسی که رد می‌شود را جلب کنید این کار باعث خواهد شد مخاطبان هنرِ شما، از شما فرار کنند. تا حد مناسب اشتیاق و علاقه به مخاطب را پیدا کنید. اما برای به اشتراک گذاشتن علاقه و عشق خود به اثرتان با دیگران، خجالتی نباشید و به راحتی میزان علاقۀ خود را به تابلوی نقاشیتان ابراز کنید.

2- از بازدید کنندگان سوال بپرسید تا دریابید در درجۀ اول چه‌ چیزی نظر آنها را جلب کرده است.

بعد از ایجاد ارتباط و هم‌ صحبتی با مخاطبان هنر، از آنها بپرسید آیا رنگ خاصی جذب شان کرده است؟ یا المان مشخصی در نقاشی، آنها را علاقمند کرده است؟ در این صورت ممکن است بتوانید دیگر آثار مشابه خود را به آنها نشان دهید.
برای باز کردن این رشته نخ از آنها بپرسید آیا آن اثر یادآور تعطیلاتی است که ممکن است خاطراتی از آن به‌همراه داشته باشند؟ در این صورت ممکن است بتوانید مناظر مشابهی را به آنها نشان دهید. به بازدیدکنندگان کمک کنید افکارشان را پی بگیرند. شاید رنگ‌های به‌ کار رفته در آثار شما به نظرشان آرامش ‌بخش آمده باشد یا شاید بخواهند بیشتر برایتان از تعطیلات خود بگویند و از یادآوری آن لذت ببرند. هر چقدر بیشتر تشویقشان کنید که علت علاقۀ خود را به اثر هنری شفاف‌سازی کنند و به درک روشنی از آن برسند، بیشتر احتمال دارد که به اثر علاقمند شوند.
مردم دوست دارند با کسی‌ که مایل است به صحبت آنها گوش دهد، درد و دل کنند و احساس کنند که شنیده می‌شوند. آنچه می گویند و شما گوش می‌کنید و طی مکالمه، این بازدیدکنندۀ علاقمند از طریق ایجاد رابطه‌ای ارزشمند به خریداری بالقوه تبدیل می‌شود تا جایی که حتی در آینده ممکن است مبلغ و ترویج‌ دهندۀ هنر شما باشد.

3- ببینید برای چه محیطی به‌ دنبال یک اثر هنری هستند.

اگر بفهمید اثر هنری شما در چه محلی نصب خواهد شد، می‌ توانید به‌ راحتی دریابید چه اثری برای آنها مناسب و یا چه اثری نامناسب است. حقیقت این است که همۀ ما امیدواریم محل کارمان شایسته به نظر برسد و به‌ همین دلیل ممکن است کسانی اثر شما را دوست بدارند اما برایشان اثر کاربردی‌ای نباشد. چرا که هر چقدر هم مشتری کار شما را دوست داشته باشد، نیازمند آن است که تصور کند آن اثر در مکانی که قرار است نصب شود چه جلوه‌ای خواهد داشت. اگر اثر هنری برای آپارتمانی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، این کار عملی نخواهد بود. از این محدودیت ها آگاه باشید و سعی کنید کمک کنید مشتری بالقوه شما متوجه شود چه کاری را مد نظر دارد.
حتی اگر مشتری هنر دوست در نهایت تصمیم بگیرد که اثر شما را نخرد، علاقمندی و تلاش شما را با قدردانی به یاد خواهد داشت.

4- به مسائلی که برای شما بازگو می‌شود علاقه نشان دهید.

توجه نشان دادن به چیزهایی که بازدیدکنندگان به شما می گویند فقط برای فرایند خرید و فروش نیست. کسانیکه اثر شما را می خرند کسانی هستند که با شما صحبت می کنند چرا که آنها با اثر  شما ارتباط عاطفی برقرار کرده‌اند. می‌ توانید کارتان را با صحبت دربارۀ اینکه چه چیز اثر هنری شما آنها را جذب کرده یا اثر برای آنها تداعی کنندۀ چیست، به فروش برسانید. به جواب های آنها گوش کنید و تشویق شان کنید صحبت کنند.
دیدگاه بکر و تازۀ کسی که بدون پیش‌ برداشت به سمت اثر شما می‌ آید، به چیزی که از شما و سبک کارتان انتظار دارند، مرتبط است.

5- در مورد خودتان اطلاعات بدهید.

آیا یادداشتی به برخی آثارتان ضمیمه شده است که به کارتان مرتبط باشد؟ اطلاعاتی در مورد جایی که شما به خلق اثر هنری پرداخته‌ اید، ایدۀ اولیه از کجا آمده است یا چه اتفاقی افتاد وقتی در نیمۀ کار بودید و ناگهان متوجه شدید که خاک رس تان تمام شده است؟ سهیم کردن دیگران در تمام این داستان‌ ها می تواند به شما کمک کند که کارتان را به فروش برسانید.
اما همۀ هنرمندان برای صحبت کردن درباره منابع الهام بخش شخصی شان یا واکنش آنها به اثر هنری، احساس راحتی نمی کنند. به عنوان هنرمندی که به اثر هنری جان می بخشد، این حق را دارید که در نحوۀ نمایش آن اثر گذار باشید. گرچه، این کار تاثیر نهایی را که اثر بر ذهن یک بیننده خواهد گذاشت تعیین نمی کند.
با دادن اطلاعات بیشتر و درگیر شدن در مکالمه در مورد خلق اثر و عناصر به کار رفته در آن، به بیننده فرصتی می دهید تا نظر عمیق تری نسبت به کارتان داشته باشند. در درجه اول، یا حتی هنگام خلق اثر می توانید تصمیم بگیرید با گفتن کدام بخش های مربوط به کار، راحت هستید و هنگامی که در  موردش از شما سئوال می کنند، آماده باشید تا جوری پاسخ دهید که خریدار بالقوه را جذب کند و به او در افزایش احساسات مثبتی که از قبل نسبت به اثرتان داشته، کمک کند.

6- برای خودتان طرفدار بسازید.

با کسی‌ که بدون کوچکترین حرکت تشویق آمیزی از طرف شما، کاری را خریداری کرده است نیز به همین شکل رفتار کنید و به آنها نیز همان اشتیاق و علاقه‌ ای را نشان دهید که نسبت به کسی که تصمیم به خرید اثر شما دارد، نشان می دهید. کسی‌ که بعد از بازدید اثر، می‌داند باید این اثر را بخرد، هم ارزش این را دارد که همان تلاشی را که برای یک خریدار بالقوه نشان می دهید، به او ابراز کنید. باید بتوانید آنها را همان موقع یا در آینده، به خریدن اثر دوم تشویق کنید یا کاری کنید آن قدر مشتاق کار شما شوند که آنها را به دوستان خود توصیه کنند.
اگر فردی خالصانه به اثر شما علاقه نشان داده است، چه آن را بخرد یا نخرد، سعی کنید کاری کنید که نسبت به آثار شما علاقمند باقی بمانند. اطلاعات تماس شان را بگیرید تا بتوانید آنها را در جریان پیشرفت هنر‌یتان قرار دهید.
از آنها بخواهید با شما عکس بگیرند. می توانید از این عکس برای به یادآوردن او استفاده کنید یا اگر مایل بودند، آن را در فیس‌بوک، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و او را تگ کنید تا خریدار در جریان حضور حرفه‌ای شما در فیس بوک قرار بگیرد. همچنین ایمیلشان را بهلیست ایمیل هایتان اضافه کنید یا آنها را در فیس‌بوک پیدا کنید تا بتوانند پیج کاری شما را لایک کنند.
هر تعاملی که با افراد علاقمند به اثر هنری تان برقرار می کنید ارزش این را دارد که برایش وقت گذاشته شود. این تعاملات ممکن است به رابطه‌ ای طولانی مدت همراه با قدردانی و منفعت دو طرفه منجر شود و البته به شما کمک کند هنرتان را به فروش برسانید.

 

منبع: Arthibition.net

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 16

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

دایره رنگ

دایره رنگ

4.3 (28) دایره رنگ تمام رنگ ها از ترکیب سه رنگ اصلی آبی، زرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *