طرز تهیه چیز کیک یخچالی

چیز کیک یخچالی

4.2
(10)

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

مواد لازم:
200 گرم بیسکویت ساقه طلایی (یا بیسکویت پتی بور)
200 گرم خامه
200 گرم پنیر خامه ای
100 گرم کره
100 گرم شکر
1 بسته ژله آلوورا
1 بسته ژله رنگ دلخواه
کمی وانیل

طرز تهیه:

ابتدا بیسکویت ها را با استفاده از میکسر خورد می کنیم و با کره ذوب شده با دست خوب ورز می دهیم تا جاییکه به دست نچسبد. سپس پنیر خامه ای و خامه را با استفاده از همزن مخلوط کرده وقتی کاملا صاف و یکنواخت شد شکر و وانیل را اضافه می کنیم.
در این مرحله بیسکویت های خورد شده را درون قالب کمربندی ریخته و روی آن را صاف کرده، سپس قالب را درون یخچال گذاشته حدود 4 یا 5 ساعت تا بیسکویت ها کاملا سفت شوند چون پایه کیک ما هستند. در این مرحله ژله آلوورا را در 1 لیوان آب داغ حل کرده و روی حرارت به صورت بنماری گذاشته تا کاملا ژله صاف و شفاف شود زمانیکه ژله سرد شد آن را به مخلوط پنیر و خامه اضافه می کنیم و خوب با همزن هم زده تا یکدست شود

در اینجا قالب را از یخچال خارج نموده و مواد آماده شده را روی بیسکویت ها ریخته و کاملا آنرا صاف می کنیم و قالب را مجددا درون یخچال گذاشته تا سفت شود وقتی خودش را گرفت 1 بسته ژله با هر طعمی که دوست داشتیم را با 1 لیوان آب حل کرده و بعد از سرد شدن روی لایه قبلی ریخته و مجددا درون یخچال می گذاریم.
*نکته: اگر دوست داشتیم می توانیم از تکه های کمپوت و یا مربا برای تزیین کیک اضافه کنیم که در این صورت روی لایه پنیری که سفت شده تکه های کمپوت را چیده و با قاشق به آرامی از ژله رنگی که داریم یک ردیف نازک ریخته وقتی ژله درون یخچال خودش را گرفته بقیه ژله ها روی آن می ریزیم.

نوش جان

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 10

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

مرغ سوخاری فوری

4.4 (12) مرغ سوخاری فوری مواد لازم مرغ ۶ تکه ادویه ها (زردچوبه ،فلفل سیاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *