چگونه نقاشی ها معروف می شوند؟

4.5
(15)

چگونه نقاشی ها معروف می شوند؟

در حال حاضر هزاران هنرمند در قید حیات هستند و هر کدام از آنها در جایگاه خود آثار شگفت ‌انگیزی خلق می‌کنند. باید پرسید چگونه برخی از آنها در میان سیل عظیم هنرمندان مشغول به کار، معروف می‌شوند و نام برخی از آنها ناشناخته می‌ماند؟ اگر چه این امر دلایل زیادی ممکن است داشته باشد، اما به‌ طور عمده وابسته به این مساله است که هنرمند چه‌ مقدار در کارش مصمم بوده است.

از جمله توصیه‌هایی که به هنر جویان جوان می‌توان کرد تمرین و تقویت مهارت‌ها، استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف، نظرخواهی از نزدیکان و درخواست نقد و نظر از هنرمندان دیگر و پذیرش انتقاد آنها، تمرکز بر علایق مشخص خود و نهایتا رسیدن به سبک شخصی و سپس انتشار آثار هنری و ارتباط خوب با مخاطبان و گالری‌های هنر می‌توان ذکر کرد.

یک نقاشی شهیر کاملا منحصر به‌ فرد و الهام بخش است، بسیاری از هنرمندان، به جای ایجاد یک قطعۀ هنری منحصر به ‌فرد که از زندگیِ خود آنها الهام گرفته شده باشد آثاری را که از نقاشی‌های دیگر الهام گرفته‌اند، خلق می‌کنند اثری که به این ترتیب به وجود آمده باشد منحصر به فرد نخواهد بود.

یک اثر اصیل از حالات درونی و زندگی شخصی بیشتر می‌تواند هنرمندان دیگر و بینندگان آن را تحت تاثیر قرار دهد و این اثر به‌ نسبت اثری که مشابه کار دیگران است، شانس بیشتری برای مشهورشدن دارد.
بسیاری از هنرمندان معروف در طول تاریخ به این دلیل مشهور شده‌اند که کاراکترهایی سیاسی، اجتماعی و یا فرهنگی داشته‌اند. در دورانی، نقاشی‌های ضد بردگی به سرعت به شهرت می‌رسیدند، حتی امروز نیز نقاشی‌هایی وجود دارد که با پیام هایی ضد قاچاق انسان مشهور و شناخته شدند.

 

        چگونه نقاشی ها معروف می شوند؟

                “شام آخر” اثر داوینچی

 

                 

   “گرونیکا” اثر پیکاسو

دلایل به خاطر سپرده شدن یک نقاشی در اذهان عمومی

نقاشی‌های مشهور عموماً به بیننده احساس نوعی ارتباط می‌دهد، این ارتباط می‌تواند عاطفی و یا روحانی باشد. قبل از دوران مدرن در هنر، اکثر نقاشی‌ها شامل پیام‌های مذهبی بودند. این نقاشی‌ها برای آن زمان بهترین درون مایۀ ممکن برای شهرت بود، چرا که غالب مردم مذهبی بودند و زمانی ‌که نقاشی‌ها را مشاهده می‌کردند نیازمند درک و دریافت ارتباط معنوی با تصاویر داشتند. ارتباط ذهنی عاظفی و معنایی اثر هنری با افراد جامعه‌ی هم عصر خود از دلایل شهر آثار هنری خواهد بود.
اگر نقاشی در ارتباط بر قرار کردن با بیننده ناموفق باشد، به‌ مراحتی از ذهن بیننده یا بینندگان حذف می‌شود.

گاهی اوقات یک هنرمند مستعد یک نقاشی انتزاعی خلق می‌کند که از چیزی که در افکار خود می‌بینند و یا چیزی که تجربه کرده است الهام گرفته شده است. در بیشتر موارد، دیگران نیز حتی با وجود نفهمیدن علت آن، می‌توانند با نقاشی ارتباط برقرار کنند این امر به این دلیل است که هنرمند موفق به ترجمۀ افکار خود به یک شاهکار هنری شده است. این نکته به‌ طور ویژه در هنر انتزاعی، که بیننده ممکن است درک کامل نقاشی را دشوار بیابد. هنر انتزاعی می‌تواند انرژی منفی یا مثبتی تولید کند، که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بیننده را خوشحال، غمگین یا دیوانه کند.

نقاشی‌های انتزاعیِ مشهور در ایجاد انرژی توانمندند، شاید به همین دلیل است که این نقاشی‌ها برای اهداف دکوراسیون در خانه‌ها آویزان می‌شوند. عمدتاً، مردم نقاشی را می‌خواهند که انرژی مثبت را به ارمغان بیاورد یعنی در مواقعی که در خانه هستند، احساس آرامش کنند.

 

                 

                “بوسه” اثر گوستاو کلیمت

 

                          

                  “مونالیزا” اثر لئوناردو داوینچی

گفتیم نقاشی‌ها می‌توانند مشهور شوند، حتی اگر خالق اثر معروف نباشد. اگر نگاهی به تاریخ بیاندازید، خواهید دید که بسیاری از نقاشی‌ها بعد از مرگ خالق معروف مي‌شوند. سخت كوشي لزوماً در زمان حیات هنرمند شناخته نمی‌شود، بنابراین سخت است بگوييم چه موقع نقاشی معروف می‌شود.

اگر چه در دنیای امروز ناشناخته ماندن با ابزارهای نوین جمعی و دسترسی همگانی به اینترنت کمی دور از ذهن شده است، چرا که هنرمندان در دنیای امروز می‌توانند کار خود را آنلاین و در بسیاری از نشریات و گالری‌های آنلاین به اشتراک بگذارند. هرچند ممکن است به نظر بیاید كه رقابت بیش از حدی وجود دارد،  اما همیشه جا برای نقاشی‌ها و نقاشان جدید دیگر وجود دارد.

امروزه با کمک اینترنت، وبسایت‌های مختلفی وجود دارند که دیدگاه بسیاری از هنرها را ارائه می‌دهند. يك گالری هنری حتی می‌تواند از طریق اینترنت بازدید شود و شما لازم نیست که شخصاً به گالری بروید تا برخی از نقاشی‌های معروف را ببینید چرا که اینترنت و فضای مجازی آن را برای شما به نمایش می‌گذارد. با تکنولوژی امروز، جستجوی تصاویر اصيل برای فروش بسیار آسان است. امروزه یک گالری هنری مجازی تمامی فعالیت‌های گالری‌های حقیقی را با گسترۀ بیشتری از مخاطبان ارائه دهد.

 

منبع: Arthibition.net

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 15

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

دایره رنگ

دایره رنگ

4.3 (28) دایره رنگ تمام رنگ ها از ترکیب سه رنگ اصلی آبی، زرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *