هنرمندان حرفه‌ای چگونه از هشتگ ها استفاده میکنند؟

4.7
(19)

هنرمندان حرفه‌ای چگونه از هشتگ ها استفاده میکنند؟

محبوبیت بسیار زیاد فضاهای مجازی دنیایی جدید و سرشار از فرصت‌های مختلف برای هنرمندان ایجاد کرده است. در سرتاسر فضای مجازی هنر دوستان بسیاری حضور دارند و هنرمندان باید نهایت بهره‌مندی را از این فضا ببرند.

“اشلی لانگ شور” به عنوان هنرمند بیش از 40 هزار طرفدار در فضای مجازی دارد و هر یک از آثار هنری خود را 30 هزار دلار می‌فروشد. در این مقاله ما در مورد هشتگ (#) که یکی از مهمترین ابزار استفاده از فضای مجازی است، بحث خواهیم کرد.

هشتگ یک برچسب فراداده است که در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی برای راحت‌تر شدن جست‌وجو و سهولت در هدف‌یابی است. به زبان ساده هشتگ کلمه‌ای است که بعد از علامت (#) می‌آید و به مردم کمک می‌کند تا به‌ راحتی به‌ دنبال مطلب مورد نظر خود باشند.

برای مثال جستجوی کلمه #آسمان_آبی در اینستاگرام، هزاران عکس آپلود شده توسط کاربران را که مرتبط با آسمان آبی هست را به شما نشان می‌دهد. هشتگ‌ها در واقع ابزار مفید حیاتی برای بازاریابی آنلاینند. شما با استفاده از هشتگ می‌توانید عکس‌های خود را دسته‌بندی، قابل جستجو کنید.

 

هنرمندان حرفه‌ای چگونه از هشتگ ها استفاده میکنند

حال سوال این است چگونه هشتگ بسازیم؟

درست کردن هشتگ کار راحتی هست که همۀ ما آن را یاد گرفته‌ایم روال معمول ایجاد هشتگ یک کلمه و یا یک عبارتست که بعد از علامت # می‌آید. با این حال چند قاعده کلی در ایجاد هشتگ وجود دارد:
هشتگ می‌تواند یک کلمه و یا عبارت کوتاه باشد؛ در هر دو مدل نباید هیچ فاصله‌ای بین حروف و کلمات به وجود بیاید. گذاشتن فاصله بین # و کلمه مورد نظر فقط علامت # را به‌عنوان هشتگ قبول می‌کند.
اگر می‌خواهید تفاوت کلمات را مشخص کنید از حروف بزرگ استفاده کنید (البته در زبان انگلیسی)‌؛ #BlueSky و #bluesky، هر دو به یک معنی و هر دو یک هشتگ هستند.
اعداد نیز در هشتگ قابل استفاده‌اند.
کاراکترهایی مثل علامت تعجب (!) و نقطه (.) را نمی‌توان در هشتگ به کار برد، اما علامت (_) قابل استفاده است.
هشتگ و برچسب (تگ) دو مقولۀ متفاوت از هم هستند. در هشتگ از نشانۀ # و در برچسب از @ استفاده می‌شود. از علامت @ برای برقراری ارتباط مستقیم و یا اعمال نظر در مورد یک شخص و یا یک شرکت استفاده می‌کنیم.

شما از هر کلمه‌ای در هشتگ می‌توانید استفاده کنید. اما برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر هشتگ باید در انتخاب کلمه و عبارت دقت بیشتری داشته باشید. جدیدترین و محبوبترین هشتگ‌ها را بشناسید و از آنها استفاده کنید. با این کار افراد بیشتری جذب عکس، موضوع و هنر مورد نظر شما خواهند شد. از هشتگ‌ها برای درست کردن کمپین‌ها نیز استفاده می‌شود.
برای اینکه بفهمید کسی قبلا از هشتگ مورد نظر شما استفاده کرده یا نه کافی است یک جستجوی آنلاین انجام دهید تا از وجود و یا عدم وجود آن آگاه شوید. البته آغاز یک کمپین هشتگ زمانی برای شما میسر خواهد بود که شما تعداد قابل توجهی طرفدار داشته باشید که حاضر به همکاری و ادامۀ کمپین شما باشند.

به یاد داشته باشید از هشتگی متفاوت و تازه استفاده کنید تا مخاطب را جذب کند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از هشتگ استفاده می‌کنند. با این وجود در هر شبکۀ مجازی قاعده‌های متفاوتی برای استفاده از هشتگ وجود دارد.

توییتر:

اولین شبکۀ اجتماعی که از هشتگ استفاده کرد توییتر بود. اینکار برای گسترش و ارتقا هنر، اطلاع‌رسانی در مورد نمایشگاه‌ها و یا فعالیت‌های هنری‌ای که انجام خواهید داد، بحث در مورد آخرین ترندهای موجود و… از جمله دلایلی است که شما می‌توانید از هشتگ در توییتر استفاده کنید.
تعداد هشتگ ها چقدر باشد؟ از آنها در کجا استفاده کنیم؟ هشتگ‌هایی که در هر پست توییتر می‌گذارید جزو خود پست محسوب می‌شود پس به دلیل محدودیت نوشتاری و حروف در توییتر، بصورت عاقلانه از هشتگ استفاده کنید.

یک الی پنج هشتگ در هر توییت بهترین تعداد مورد نظر محسوب می‌شود. هشتگ‌ها را در توییتر هم وسط پست و هم در آخر پست می‌توانید بگنجانید.

اینستاگرام:

اینستاگرام بهترین سکوی پیشرفت برای هنرمندان است. هر روز بر تعداد افرادی که از طریق اینستاگرام هنر خود را عرضه کرده و موفق می‌شوند افزوده شده و این افراد به‌ راحتی آثار خود را به فروش می‌رسانند. استفاده از هشتگ در این شبکه اجتماعی خیلی مهم‌ و ضروری است.
چه تعداد هشتگ و در کجا استفاده کنیم؟ در اینستاگرام، شما مجاز به استفاده از 30 هشتگ در هر پست خود هستید. با وجود این مطالعات نشان داده که بهترین و تاثیر گذارترین تعداد هشتگ برای هر پست بین 5-12 عدداست.

تعداد زیاد هشتگ و بی‌ارتباط به موضوع عکس باعث پایین آمدن کیفیت و تاثیر آن می‌شود. شما می‌توانید هشتگ خود را در اول، میان و یا آخر عنوان درج کنید. البته برای مرتب بودن کار بهتر است هشتگ‌ها را جداگانه و در جایگاه  افزودن کامنت مخاطبانتان (نظر) قرار دهید. می‌توانید از #به‌زودی نیز استفاده کنید و فضای کاری را مرموز نشان دهید.

#artfido #artsanity هشتگ‌های معروف موجود در اینستاگرام برای هنر به زبان انگلیسی است، شما با وارد کردن این هشتگ‌ها می‌توانید صفحات هنرمندان معروف را ببینید و یا حتی برای دیده‌شدن آثار خود عکس را  با این هشتگ به اشتراک گذارید.

فیسبوک:

امکان هشتگ‌گذاری از سال 2013 در فیسبوک به‌وجود آمد. هشتگ در فیسبوک هیچ‌گاه جایگاهی که در توییتر و اینستاگرام دارد را نداشته و از محبوبیت کمتری برخوردار است. با وجود این مشکل هشتگ در فیسبوک شروع یک کمپین هشتگ در فیسبوک می‌تواند بسیار مفید باشد.

یک یا دو هشتگ مناسب با موضوع برای فیس‌بوک کافی است. از استفادۀ بیجا از هشتگ خودداری کنید. هرچه تعداد هشتگ شما در یک پست بیشتر باشد تعداد کمتری جذب مطلب و موضوع شما خواهند شد.

با توجه به هدف شما از هشتگ‌گذاری در فیسبوک شما می‌توانید در هر کجای فیسبوک چه در لابلای متن، ه در کامنت‌ها و یا انتهای پیام‌ها استفاده کنید.

گوگل پلاس:

استفاده از هشتگ در گوگل پلاس به شما امکان ایجاد ارتباط خارج از دایرۀ طرفداران خود را می‌دهد. با این امکان شما به‌ راحتی به اهداف خود در گسترش هنر خواهید رسید. به‌ هنگام جستجوی هشتگ در گوگل پلاس علاوه‌ بر هشتگ مورد نظر، گوگل پلاس تعداد دیگری هشتگ را که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته و به موضوع مورد نظر شما مربوط است را به نمایش می‌گذارد.

یک یا دو هشتگ تعداد مورد قبول گوگل پلاس خواهد بود. گرچه گوگل خود هشتگ‌های آماده با توجه به موضوع مدنظر را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید هشتگ را در اول، وسط و یا آخر پست خود قرار دهید.

دقت کنید که دیگران مخصوصا هنرمندان معروف و شرکت‌های بزرگ چگونه و کی از هشتگ استفاده می‌کنند. سعی کنید نحوه ی درست استفاده کردن از آن را با دیدن پست های معروف یاد بگیرید. البته با این کار هم ارتباطی تازه شروع می کنید و هم به مرور بر تعداد طرفداران خود می‌افزایید.

 

منبع: Arthibition.net

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 19

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

با ماهواره‌ی کانن از کره‌ی زمین عکاسی کنید

با ماهواره‌ی کانن از کره‌ی زمین عکاسی کنید.

4.4 (9) با وجود اینکه شرکت ژاپنی کانن از دوربین جدیدی در نمایشگاه CES 2021 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *