نکاتی در مورد عکاسی از کودک با موبایل

4.7
(7)

نکاتی در مورد عکاسی از کودک با موبایل

عکاسی بخش مهمی از زندگی روزمره است، و در حال حاضر با وجود گوشی های تلفن همراه، عکاسی به راحتی در دسترس ما قرار دارد. در این آموزش عکاسی با موبایل چند نکته ساده را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت، تا بتوانید با دوربین گوشی موبایل خود عکس های جذاب و به یاد ماندنی از کودک خود بگیرید  بگیرید..

لنز را تمیز کنید

پاک کردن سریع لنز دوربین موبایل خود قبل از عکس گرفتن، عادت کنید. این کار تفاوت بسیار زیادی در کیفیت تصویر شما ایجاد می کند.

عکاسی از کودک را به صورت دستی تنظیم کنید

دوربین تلفن همراه شما هم درست مانند یک دوربین واقعی، یک فناوری پیچیده است. برای تغییر دستی فوکوس از یک سوژه به سوژه دیگر، تنها کافی است که بر روی صفحه گوشی خود ضربه بزنید و نقطه فوکوس خود را انتخاب کنید.

از فلاش استفاده نکنید

اگر مجبور هستید از فلاش استفاده کنید، سعی کنید آن را مستقیما به سمت سوژه نگیرید. یک راه برای جلوگیری از این مشکل این است که یک فلاش تلفن همراه دیگر، یک چراغ تلفن همراه، یا حتی چراغ قوه ای که از کنار به سمت سوژه گرفته شده، داشته باشید. به این ترتیب، از نور سخت فلاشی که به سمت سوژه گرفته شده، جلوگیری می کنید.

نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید

درست مانند نکته شماره ۲، می توانید نوردهی (که به عنوان روشنایی عکس نیز شناخته شده است) را به صورت دستی بر روی دوربین تلفن همراه خود تنظیم کنید. این کار به کنترل میزان تاریکی یا روشنایی عکس در هنگام فشار دادن دکمه شاتر کمک می کند.

برای تنظیم آن، بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید و زمانی که علامت اشعه خورشید یا نورخورشید را دیدید، انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا نوردهی را مطابق با آن تنظیم کرده یا کاهش دهید.

همچنین برخی گوشی های موبایل در برنامه عکاسی خودشان یا اپلیکیشنی که برای عکاسی استفاده می نمایید گزینه ای برای تنظیم جبران نوردهی دارند که باید علامتی شبیه به +/- داشته باشد. توسط آن می توانید وقتی عکستان تاریک ثبت می شود آن را روشن تر کرده و یا اگر خیلی روشن بود تاریک تر ثبت کنید.

نکاتی در مورد عکاسی از کودک با موبایل

عکس های خود را به طور خلاقانه ترکیب بندی کنید

این بدین معنی است که همیشه از قرار دادن سوژه خود در مرکز تصویر خودداری کنید. قوانین ترکیب بندی خلاقانه بسیار مختلفی وجود دارد، اما معروف ترین آنها قانون یک سوم است.

در اینجا، سوژه درست در یک سوم تصویر قرار دارد تا از نظر زیبایی شناختی دلپذیر باشد، بنابراین نگاه به سمت آن بخش از تصویر کشیده می شود.

«قانون یک سوم» و اغلب قوانین و راهنما های ترکیب بندی (که به نحوه قرارگیری المان های مختلف در تصویر شما گفته می شود) به راحتی می توانند در عکاسی با موبایل استفاده شده و به بهبود عکس های شما کمک کنند. هرچه درباره ترکیب بندی (composition) در عکاسی نکات بیشتری بیاموزید و تمرین کنید، عکس هایی که می گیرید بهتر شده و در عکاسی پیشرفت خواهید کرد.

عکاسی از کودک با موبایل

خط افق را صاف کنید

یکی از آزاردهنده ترین چیزها در یک تصویر زیبا، خط افق کج است. یک خط افق کج توازن کل تصویر را بر هم می زند! بنابراین یک لحظه وقت بگذارید و خط افق را در کادر صاف کنید. این کار را می توانید با انتخاب عملکرد گرید (خطوط مشبک) در تلفن همراه خود و اطمینان از این که خط افق همراستا با خطوط گرید است، انجام دهید.

از خطوط هدایتگر استفاده کنید

خطوط هدایتگر راهی عالی برای هدایت نگاه بیننده به داخل کادر و جلب توجه او به سمت سوژه است. جاده ها، ساختمان ها، یا حتی اسباب و اثاثیه ای که به طور خلاقانه چیده شده باشند، می توانند به عنوان خطوط هدایتگر برای کشیدن نگاه بیننده به سمت تصویر، یا قسمتی از آن که عکاس می خواهد، عمل کنند.

در نور طبیعی عکس بگیرید

چیزی بسیار خالص و تمیز در مورد عکاسی در نور طبیعی وجود دارد.

نور طبیعی همان نور فضای باز است. صرف نظر از این که چه زمانی از روز باشد، نور طبیعی کیفیت بسیار متمایزی دارد. در زمان های مختلف روز در فضای باز عکس بگیرید و ببینید نور بر تصویر چه تاثیری می گذارد.

سعی کنید زوم نکنید

آخرین نکته برای بهبود عکاسی با موبایل این است که سعی کنید زوم نکنید. زوم دیجیتال دوربین موبایل خیلی قوی نیست – مهم نیست شما به کدام برند گوشی تلفن همراه اعتقاد داشته باشید.

هنگامی که از زوم دیجیتال استفاده می کنید، نویز (دانه دانه) و اعوجاج زیادی در کادر ایجاد می شود. در صورت امکان، سعی کنید به جای استفاده از زوم دیجیتال، پاهای خود را تکان دهید تا به سوژه نزدیکتر شوید.

منبع: foadphotographer.ir

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 7

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

چرا توجه به پس زمینه در عکاسی مهم است

4.7 (13) پس زمینه در عکاسی در این مقاله قرار است اهمیت پس زمینه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *