ناسا از نقشه راه خود برای بازگشت انسان روی ماه پرده برداشت

ناسا از نقشه راه خود برای بازگشت انسان روی ماه پرده برداشت

4.9
(11)

ناسا از نقشه راه خود برای بازگشت انسان روی ماه پرده برداشت

ناسا در گذشته رسما پروژه «آرتمیس» را معرفی کرده بود که طی آن اولین زن روی ماه پا می‌گذارد، با این حال اخیرا این آژانس فضایی جزئیات آن را منتشر کرده است.

ناسا اعلام کرده تا سال ۲۰۲۴ دوباره بشر پا روی ماه می‌گذارد، با این حال برخی از متخصصان هوا و فضا این بازه زمانی را بسیار کوتاه و دستیابی به این هدف را تقریبا غیرممکن می‌دانند. حالا این آژانس فضایی نقشه آرتمیس را منتشر کرده که شامل یک فایل PDF حاوی جزئیات نحوه انجام این سفر هیجان‌انگیز می‌شود.

«جیم برایدنستاین» به عنوان مدیر ناسا اعلام کرده که این آژانس در ماه‌های اخیر بیشتر برنامه‌های اکتشافی خود را پایه‌گذاری کرده و همچنان به اصلاح بودجه و همچنین معماری این برنامه ادامه می‌دهد.

در سند منتشر شده از سوی ناسا شاهد نمایش پیشرفت‌های این آژانس فضایی تا به امروز هستیم و همچنین ماموریت‌های اصلی در آن شناسایی شده‌اند. در حالی که با برخی اطلاعات و جزئیات این برنامه آشنا هستیم، سند اخیر یک دید کلی از دستاوردهای ناسا مانند آزمایش‌های «Orion» و «SLS» به ما می‌دهد.

در این سند درباره آزمایش‌هایی که فضانوردان در هنگام رسیدن به ماه انجام خواهند داد و همچنین نمونه‌هایی که باید جمع آوری کنند، توضیح داده شده. ناسا در این سند جزئیاتی درباره نقش «دروازه ماه» در زمینه حضور دائمی انسان روی ماه منتشر کرده که شامل نحوه تامین نیازهای پایه فضانوردان می‌شود.

ناسا برای علاقه‌مندان به برنامه آرتمیس جزئیات بیشتری درنظر گرفته که شامل تست این آژانس در طی ماموریت «آرتمیس II» می‌شود. آرتمیس II اولین پرواز این برنامه خواهد بود که فضانوردان را راهی ماه می‌کند.

این آزمایش جدید برای ارزیابی توانایی‌های کنترل دستی Orion و سخت افزارهای و نرم افزارهای مربوطه انجام خواهد شد. این تست اطلاعاتی در اختیار ناسا قرار می‌دهد که نمی‌تواند از آماده‌سازی‌های روی زمین به دست آورد و نیاز به یک ماموریت واقعی فرود روی ماه دارد.

منبع: https://digiato.com/

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 11

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

تکنولوژی تشخیص چهره چه مزایا و معایبی دارد؟

تکنولوژی تشخیص چهره چه مزایا و معایبی دارد؟

4.2 (9) تکنولوژی تشخیص چهره به بخشی از زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *