مایکروسافت به دنبال خرید مجدد نوکیا است

4.4
(11)

مایکروسافت به دنبال خرید مجدد نوکیا است

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که به دنبال تصاحب نوکیا در سال آینده میلادی است.

بر اساس پیش‌بینی «CCS Insight» برای سال ۲۰۲۱، نوکیا توسط یک غول فناوری آمریکایی در سال آینده میلادی خریداری می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به اینتل و مایکروسافت اشاره کرد. غول نرم افزاری آمریکایی و نوکیا تاریخچه طولانی دارند.

در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت با پرداخت بیش از ۷ میلیارد دلار کسب و کار گوشی‌های این کمپانی فنلاندی را خرید تا بتواند با استفاده از سیستم عامل ویندوز فون، تبدیل به رقیب جدی آیفون و گوشی‌های اندرویدی شود که البته در این هدف شکست خورد و هزاران نفر شغل خود را از دست دادند

در حالی که نوکیا دوباره وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده و سالانه محصولات زیادی می‌فروشد، این بخش برای خریداران جذابیتی ندارد. طبق گفته CCS، بخش شبکه نوکیا مورد توجه غول‌های آمریکایی قرار گرفته چرا که دولت ایالات متحده آمریکا استفاده از تجهیزات غول‌های چینی مانند هواوی را برای اپراتورها ممنوع کرده است.

تحریم‌های گسترده آمریکا باعث شده که شرکت‌های دیگر در این بخش بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. برای مثال نوکیا اخیرا توانسته یک قرارداد عظیم با بزرگترین اپراتور در بریتانیا به نام «BT» منعقد کند. به اعتقاد مدیر CSS Insight، چنین قراردادی جذابیت بخش شبکه نوکیا را افزایش داده است:«ما احساس می‌کنیم که نوکیا نسبت به این خرید کمی آسیب‌پذیر است. مایکروسافت علاقه زیادی به بخش ارتباطات پیدا کرده و امسال دو شرکت را تصاحب کرده که تمام آن‌ها مربوط دستیابی به تخصص در زمینه 5G و ارتباطات می‌شود. در همین راستا فکر می‌کنیم نوکیا یک هدف مناسب برای این کمپانی خواهد بود.»

در صورتی که مایکروسافت علاقه‌ای به تصاحب نوکیا داشته باشد، باید در این زمینه با اینتل رقابت کند. اینتل روی شبکه 5G تمرکز کرده و می‌خواهد در سال‌های آینده فعالیت بیشتری در این بخش داشته باشد.

منبع:https://digiato.com

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 11

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

تکنولوژی تشخیص چهره چه مزایا و معایبی دارد؟

تکنولوژی تشخیص چهره چه مزایا و معایبی دارد؟

4.2 (9) تکنولوژی تشخیص چهره به بخشی از زندگی بسیاری از مردم در سراسر جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *