کتلت گوشت چرخکرده همراه با نکات خوشمزه تر شدن

4.3
(8)

کتلت گوشت چرخکرده همراه با نکات خوشمزه تر شدن

در اینجا دستور پخت تهیه کتلت گوشت چرخکرده همراه با نکات خوشمزه تر شدن و متفاوت با یه بافت خیلی سبک رو به شما آموزش میدم .کتلت گوشت یه غذای فوق العاده مقوی هست که هم میتونید با دورچین سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید و هم با برنج سرو کنید . که البته با نان تازه خیلی بیشتر میچسبه و طرفدار بیشتری هم داره .

مواد لازم برای ۳ الی ۴ نفر :

✳گوشت چرخکرده ۲۰۰ گرم
✳سیب زمینی ۲۰۰ گرم
✳پیاز متوسط ۱ عدد
✳تخم گیشنیز پودر شده ۱ ق چ
✳نمک ، فلفل ، زردچوبه ( به میزان لازم )
✳تخم مرغ ۱ عدد
✳سیر ۱ حبه

کتلت گوشت چرخکرده

خب بریم سراغ طرز تهیه 👇
ابتدا یه ظرف گود رو برای مخلوط کردن مواد انتخاب کنید و گوشت رو در ظرف بریزید . سپس پیاز رو رنده متوسط کنید و با صافی خوب آبش رو بگیرید و به گوشت اضافه کنید .

حالا میریم سراغ سیب زمینی . دوستان من خودم همیشه کتلت رو با سیب زمینی خام رنده شده ریز درست میکنم . اینطوری یه بافت سبک و ترد و خوشمزه دارید . خیلیا هم سیب زمینی رو میپزن و بعد رنده و یا له میکنن و به گوشت اضافه میکنن . جفتش درسته و خوشمزه میشه فقط از نظر بافت سیب زمینی پخته شده خشکتر و سنگین تر میشه . پس من اینجا بهتون پیشنهاد میکنم سیب زمینی رو خام رنده ریز کنید و حتما حتما با صافی و یا دست آب سیب زمینی رو بگیرید و به گوشت و پیازتون اضافه کنید . اگر مواد شما آبکی بشه با دست نمیتونید حالتش بدید . پس حتما آب پیاز و سیب زمینی کامل گرفته بشه . تخم گیشنیز رو به مقدار لازم که در بالا گفتم پودر کنید . طعم عالی به موادتون میده .

ادویه های اصلی نمک فلفل زردچوبه رو هم اضافه کنید . و یک حبه سیر رو هم ریز رنده کنید اگر نداشتید میتونید از پودر سیر هم استفاده کنید . زیاد نریزید نمیخوایم طعم سیر به دهان بیاد . فقط میخوایم به گوشت و مواد یه طعم و بوی خوب بدیم .

در این زمان چون تخم مرغ رو نزدید به مواد میتونید مقدار نمک رو بچشید .

در آخر کتلت چون سیب زمینی داره بدون تخم مرغ وا میره و از هم توی روغن باز میشه . حتما برای این مقدار مواد یک عدد تخم مرغ رو بزنید که کتلت فرم خودشو از دست نده . حالا مواد رو با هم خوب مخلوط کنید . تا تمام مواد کاملا طعمشون به خورد هم بره .

حالا تابه تون رو انتخاب کنید و روغن رو بریزید و اجازه بدید روغن مقداری حرارت ببینه و داغ شده . حالا شعله رو متوسط کنید و از مواد با دستتون فرم دلخواه بدید و خیلی آروم توی روغن بندازید .

هر طرف کتلت رو با حرارت ملایم رو به متوسط سرخ کنید و بعد هم توی ظرف دلخواه میتونید با دورچین سیب زمینی سرخ کرده ، گوجه فرنگی و خیارشور سرو کنید .
نوش جانتون امیدوارم مفید بوده باشه 🌺🌺🌺

کتلت گوشت

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

مرغ سوخاری فوری

4.4 (12) مرغ سوخاری فوری مواد لازم مرغ ۶ تکه ادویه ها (زردچوبه ،فلفل سیاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *