سایه پذیرش سایه ها

سایه (قسمت دوم – پذیرش سایه ها)

4.6
(24)

سایه (قسمت دوم – پذیرش سایه ها)

همان طور که در توصیف اول این نوشته درخصوص ابرهای سفید و کوه های سیاه آرمیده در سایه ذکر شد تاریکی و روشنایی در این دنیا در کنار هم معنا می یابند و هر کدام بدون دیگری غیرقابل شناخت یا تعریف می شود. بنابراین پذیرش سایه های مان به عنوان بخشی از ارکان شخصیتی مان منجر به جمع آوری تکه های وجود مان از دور و بر و از آدمهایی است که ما به آنها انگ های مختلف مذموم مانند خساست، حسادت، تنگ نظری، عصبیت و . . . می زنیم. تنها با این پذیرش و نگریستن به درون مان است که می توانیم شخصیت کامل و یکپارچه داشته باشیم و از بیرون زدن بخش های ناخواسته شخصیت مان هراسان نشویم و در آرامش روزگار بگذرانیم. این مساله بخصوص اگر شما در نیمه دوم زندگی خود قرار داشته باشید، حائز اهمیت می شود. پذیرش سایه ها یعنی احیای یکپارچگی شخصیتی مان.

انرژی زیادی در سایه ها نهفته است، اگر یاد نگیریم چگونه آنها را در وجودمان ببینیم و به صلح با انها برسیم به شکل انرژی های مخرب مختلف در زندگی مان نمود پیدا کرده و منجر به ویرانی خود، دستاوردها یا ارتباطاتمان می شود.

لازم به ذکر است که هرچقدر فرد در زندگی دستاوردهای بزرگ تری به دست آورده باشد خطر بروز ناخواسته و زیانبار سایه بیشتر و سهمگینتر می شود. به همین دلیل استعدادهای بزرگتر باعث بروز تاریکی بزرگتر نیز می شوند. یعنی با استعدادترین های انسانها بیشتر هم رنج می کشند.

پرداخت بهای سایه بایستی به طرزی هوشمندانه صورت گیرد زیرا سایه حق خودش را به شکل هوشمندانه یا احمقانه در هر صورت طلب می کند. در مراجع علمی ترجمه شده به فارسی این پرداخت و متعادل کردن بخش خودآگاه و ناخودآگاه به روش های زیر بیان شده است:

انجام مراسم آئینی، انجام حرکت نمادین، نوشتن داستان کوتاه جنایی یا داستان مهیج خلاف معمول، انجام تجسم خلاق با استفاده از وجه تاریک خود، انجام کاری خلاف الکوی عادت مان، مجسمه سازی، طراحی، نقاشی، روزه داری، خون گرفتن، قربانی کردن، سوزاندن و دفن کردن آئینی و . . .

این اعمال نمادین زندگی را بدون آسیب به کسی متعادل می کند. این اعمال نمادین به این دلیل پیشنهاد شده است که ضمیرناخود آگاه توانایی تشخیص تفاوت عمل واقعی و عمل نمادین را ندارد. لذا دین به سایه ها به این صورت می تواند پرداخت شود.

این بحث ادامه دارد…

مراجع:

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 24

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

چگونه كيفيت زندگي خود و خانواده خودمان را بهبود ببخشيم

4.6 (19) چگونه كيفيت زندگي خود و خانواده خودمان را بهبود ببخشيم برای ۵ دقیقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *