پاورلیفتینگ
پاورلیفتینگ

رشته ورزشی پاورلیفتینگ (قسمت دوم – مصرف مکمل)

4.3
(12)

مصرف مکمل رشته ورزشی پاورلیفتینگ

تمرینات پاورلیفتینگ به دلیل بالا بودن فشار تمرین، بدن نیاز به تقویت حسابی قبل از تمرین و ریکاوری عالی بعد از تمرین دارد که با مصرف درست ویتامین، کربوهیدرات، پروتئین و مکمل های غذایی به تحمل بیشتر این فشار ها کمک میکند

قبل از تمرین

کربوهیدرات ها

بهترین منبع برای انرژی بدن قبل تمرین کربوهیدرات ها و ویتامین های دسته ب هستند اولین پیشنهاد در منابع کربوهیدرات سیب زمینی آب پز یا کبابی می باشد چون منبع غنی از کربوهیدرات ، پتاسیم و ویتامین های ب می باشد.

کراتین

کراتین یکی واجبات ورزشی درمکمل ها می باشد، کراتین بهترین و کم ضررترین مکمل ساخته شده است.

ویتامین ث

این ویتامین مورد نیاز بدن برای قبل تمرین می باشد ویتامین C باعث بالا بردن سوخت و ساز و ایمنی بدن می باشد و حتما نیم ساعت قبل از شروع تمرین باید مصرف شود و باید توجه داشت که مصرف ویتامین ث قبل از خواب ممکن است بی خوابی داشته باشد.

ویتامین های ب

گروه ویتامین های B برای قبل تمرین می باشد و بهترین زمان برای مصرف آنها اول صبح بعد از صبحانه است.

بعد از تمرین

ویتامین E و اومگا3

مکمل هایی هم مانند اومگا3 ویتامین E تکمیل کننده ویتامین های شما هستند که در وسط روز باید مصرف شود.بدن شما بعد ازتمرین به دلیل بالا بودن فشار تمرین نیاز شدید به این ویتامین و پروتیین دارد.

پروتئین ها

دونوع پروتئین برای استفاده داریم پروتئین زود جذب و پروتئین دیر جذب (کازیین) که بعد از تمرین مورد نیاز بدن است.

پروتیین های زود جذب

پروتیین های نوع زود جذب که طبیعی می باشد و از بهترین نوع غذایی آن میتوان فیله مرغ، سفیده تخم مرغ آبپز، کربوهیدرات مفید مانند سیب زمینی آبپز یا کبابی، حبوبات آبپز شده مانند نخود لوبیا عدس اشاره کرد.

پروتئین های دیر جذب (کازیین)

پروتئین های دیر جذب (کازیین) که طبیعی نمی باشند و بیشتر به صورت مکمل های غذایی می باشند که از بهترین آن می توان به پروتیین وی ایزوله اشاره کرد که براساس وزن بدن محاسبه می گردد به طور مثال (فرضا شما 100 کیلو گرم هستید براساس وزنتون باید روزانه 100 گرم مکمل پروتیین مصرف کنید در 3 وعده 30گرمی یا دو وعده 50 گرمی که بهتراست دو وعده باشد.
* باید توجه داشته باشید مکمل به معنی کمک کننده غذایی می باشد که شما مصرف میکنید نه همه چیزی که نیاز دارید.
* بخاطر داشته باشیم که مصرف هر نوع مکمل نباید دائمی باشد و بصورت دوره ای در مدتی که مربی تعیین میکند مصرف گردد و باید توجه نمود که کبد بعنوان مهم ترین عضو بدن که درگیر مصرف مکمل می باشد در هر دوره مصرف مکملی باید از تنظیم کننده های آنزیم های کبدی مصرف گردد و از نظر شخصی بنده مصرف دارو های طب سنتی بهتر از قرص های شیمیایی است مانند عرقیجات گیاهی که از بهترین و شایع ترین آنها عرق کاسنی، شاهتره و مصرف زرشک در اول صبح به مقدار یک قاشق غذا خوری و مصرف این سه مایعات در یک دوره 14 روزه توصیه میگردد.
ادامه دارد…

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 12

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

همچنین ببینید

جانشین کی روش از تیم ملی شیلی می آید

3.4 (8) سفر رینالدو روئدا مربی تیم ملی شیلی به کلمبیا باعث شد تا شایعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *