عکاسی از نوزادان
عکاسی از نوزادان

بایدها و نبایدها برای عکاسی از نوزادان

4.3
(21)

خاطرات مصور از دورانی که هیچکدام از ما چیزی از آن به خاطر نمی‎آوریم، بی‎شک جذاب‎ترین عکس های زندگی هر فرد است که با گذشت زمان، حکم جواهر پیدا می‎کند.

دوران نوزادی، خردسالی و کودکی

از زیباترین و بی آلایش‎ترین دوران زندگی همه ما همین دوران طفولیت می باشد. این دوران به حدی حساس و تکرار نشدنی هستند که حتی کوچک ترین خاطره مصور از این دوره باعث می شود سیل انرژی مثبت به سمت ما روانه شود.

هرچند حافظه کودک قدرت ثبت همه این لحظات را ندارد اما در بزرگسالی به شدت مایل است که ریز و درشت این دوران را به یاد آورد و یا حتی دوباره در آن حس و حال قرار بگیرد؛ راه حل شما برای این دغدغه شیرین چیست؟
اینجا است که عکس ها و فیلم ها به کمک او می آیند. عکاسی از نوزادان در عین حال که تجربه نابی برای عکاس به حساب می‎آید، گنجینه ارزشمندی برای کودک در بزرگسالی است.

عکاسی از کودکان و نوزادان در محیط آتلیه، کار چندان دشواری نیست و اتفاقا بسیار شیرین است؛ اما تعهدات و مسئولیت های خاص خود را دارد و دقت زیادی هم می خواهد. در این حرفه حفظ سلامت کودک چیزی است که حرف اول را می زند و چیزی که به تصاویر معنا می بخشد، احساسات و خلاقیت عکاس است.

هر چیز جدیدی که تجربه می کنیم، هر گامی که به سمت جلو بر می داریم و هر تحولی که در خود ایجاد می کنیم همه و همه تا زمانی که زنده هستیم خاطرات ما را شکل می دهد. ما کوچک ترین دلایل را بهانه ای برای شاد بودن می کنیم؛ زیرا خوب می دانیم که این دقایق دیگر تکرار نمی شوند.

تصاویر، حافظه فیزیکی هستند که گذر زمان به آنها ارزش می بخشد درست مثل ترشی چندساله!  شخصی که تحت عنوان عکاس نوزادان و کودکان فعالیت می کند، این مسئولیت معنوی را می پذیرد که برای ثبت این لحظات طلایی از هیچ چیز دریغ نکند.

امروزه عکاسی از کودکان یکی از شاخه های عکاسی حرفه ای شناخته می شود و با توجه به سن کودکان که سوژه اصلی این سبک عکاسی هستند به زیر مجموعه هایی مثل عکاسی از نوزادان تازه متولد شده، عکاسی از کودکانی که تازه راه رفتن را آغاز کرده اند، عکاسی از خردسالان و عکاسی از کودکانی که در سن دبستان هستند، می شود.

در ادامه ما نکاتی را که پیش از شروع کار عکاسی از نوزادان باید بدانید برای شما توضیح می دهیم.

1-شناخت تقریبی از روحیات کودک یا نوزاد

پیش از شروع پروژه عکاسی، باید سعی کنید با اخلاق و رفتار کودک آشنا شوید و برای این کار می توانید با والدین کودک مشورت کنید و از آنها در مورد علایق فرزندشان یا چیز هایی که او را اذیت می کند سوال بپرسید؛ همین طور می توانید لحظاتی را با کودک همبازی شوید تا او با شما ارتباط بر قرار کند و در طی فرایند عکس برداری کم تر بهانه بگیرد.

2-ژست های مختلف را امتحان کنید

عکاس باید با توجه به توانایی و سن کودک ژست های مختلفی را پیشنهاد بدهد. ولی باید همیشه در نظر داشته باشد که ژست ها نباید آن قدر سخت باشد که کودک را خسته کند و یا نباید انجام این کار نباید جنبه امر و نهی به خود بگیرد تا باعث بداخلاقی کودک شود. این کار کاملا بر خلاف هدف عکاسی -که ثبت خاطرات شیرین است- می باشد.

3-دوربین را هم‎سطح سوژه تنظیم کنید

برای عکاسی از نوزادان بهتر است دوربین به گونه ای تنظیم شود که لنز دوربین با سوژه هم سطح باشد. می توانید از ارتفاع بالا تر یا پایین تر هم استفاده کنید. ولی اصولا ارتفاعی هم سطح سوژه نتیجه بهتری دارد.

4- عکاسی از چهره کودکان هم ایده خوبی است

صورت معصوم و مهربان کودکان همیشه سوژه جذابی برای عکاسی هستند. یکی از بهترین حالت های عکاسی از نوزادان ، ثبت پرتره آنها است. زیرا این نوع تصاویر از سایر تصاویر موجود در این سبک خلاقانه تر هستند و هم معصومیت چهره آنها را به زیبایی نمایان می کند.

 

5- پیوسته عکاسی کنید

برای عکاسی از نوزادان، زمان طلاتر از طلاست چرا که شما نمی توانید رفتار کودکان را در کل این فرایند نسبتا طولانی پیش بینی کنید. انها بدون هیچ تعهدی می توانند در هر زمان با شما همکاری نکنند پس شما باید از هر لحظه که در اختیار شما است کامل‎ترین استفاده را ببرید. پس سعی کنید به طور پیوسته شاتر را مورد عنایت قرار دهید و عکاسی کنید و در هر ژستی از کودک به تعداد زیادی تصویر ثبت کنید. اگر تصویر شما از سایر نظرات بی نقص باشد، بالاخره یک عکس خوب از میان این عکس ها محشر به پا میکند.

6-نور را با توجه به سوژه خود تنظیم کنید

تحرک زیاد کودکان و نوزادان، یک حقیقت انکار ناپذیر است که عکاسی را برای عکاس کمی سخت میکند. اما توصیه میکنم این تحرک زیاد را به فال نیک بگیرید و آن را سرکوب نکنید؛ شما باید تا حد امکان خودتان را با این ویژگی آنها هماهنگ کنید. می توانید برای از بین بردن آثار حرکات های او دیافراگم را باز تر کنید. بهترین نورپردازی برای عکاسی از نوزادان، نوری عادی و غیر مستقیم است. این نور همه جزئیات من جمله لطافت پوست آنها را به خوبی نمایش می دهد.

7- بک گراند مناسب

این که زمینه تصویر شما شلوغ و بسیار پر نور باشد، گزینه ای نیست که شما همیشه از آن نتیجه مطلوبی بگیرید. هرچه پس زمینه تصویر شما ساده تر باشد، این کودک است که بیشتر در آن می درخشد. البته ساده بودن به معنی حذف همه عناصر طراحی صحنه نیست. رنگ هایی که طراحی صحنه استفاده می کنید باید رنگ هایی شاد و ترجیحا روشن باشد. رنگ های سفید، شیری، خاکستری مایل به سفید، کرم، صورتی و آبی ملایم رنگ های پرکاربردی برای این کار هستند.

8-پوزیشن های طبیعی

اینکه از ژست های ساده و طبیعی استفاده کنید، خیلی جذاب تر از ژست هایی است که در آن حرکتی به کودک القا شده است. به هر حال شما می خواهید دوران کودکی و سادگی ها و بامزگی های آن را ثبت کنید. این حالت ها شامل خمیازه کشیدن ، هنگام خواب یا خوراکی خوردن آنها می شود و همیشه نتایج جالبی دارد.

9- گوهری به نام لبخند

دیدن لبخند کودکان همیشه حال شما را خوب می کند. برای خنداندن آنها احتمالا تجربیاتی از پیش برای این کار دارید؛ ولی اگر حس می کنید این توانایی را ندارید و یا کودک با شما همکاری نمی کند، او را با حرکات عجیب نترسانید. می توانید از پدر و مادر کودک کمک بگیرید چون قطعا آنها می دانند با چه حرف یا اشاره ای او را به قهقهه بندازند. آنها می توانند در پشت سر شما با فرزندشان حرف بزنند و توجه او را به خود جلب کنند و لبخند کودک را در اختیار شما قرار دهند.

10-تصاویری با حداقل تنوع رنگ ها

شاید تصور کنید که حس تصاویر سیاه و سفید با کودکان هم خوانی ندارد. ولی در حقیقت این تصاویر با حذف بسیاری از رنگ ها تمام توجه بیننده را به سوی کودک سوق داده و معصومیت چهره او را به خوبی نشان می دهد. این تصاویر کلاسیک همیشه پر طرفدار خواهند بود و قدیمی نخواهند شد.

11- استفاده از عناصر طبیعی در طراحی صحنه

بسیاری از عکاسان این زمینه به مشتریان خود خدمات عکاسی در طبیعت هم ارائه می دهند. ولی شما اگر انجام این کار برای شما میسر نیست، می توانید از عناصر طبیعی مانند گل ها و گیاهان، صندلی های چوبی، آب و یا آتش هیزم شومینه در طراحی صحنه، همان حس و حال را به تصویر القا کنید. اتفاقا ترکیب عناصر طبیعی در فضایی مدرن می تواند به نتایج جالبی منجر شود. 

12-ثبت لحظات آرام خواب

عکاسی از نوزادان در حین خواب می تواند به یکی از شیرین ترین تجربه های شما در زمینه عکاسی منجر شود. بازار این تصاویر در این روز ها بسیار داغ است.

13- ثبت روزمرگی ها و بامزگی ها

با توجه به سلیقه مشتری، شما می توانید کودک را در حالت های بامزه ای که شلخته و بی نظم است قرار دهید و از او عکاسی کنید. وقتی در حال غذا خوردن هستند و صورت و لباس های آنها کثیف شده است، در حال نقاشی کشیدن یا بازی کردن با رنگ های مایع بی خطر یا هنگام آب بازی و گل بازی همه فرصت های منحصر به فردی برای عکاسی هستند.

14- کودکان در نقش آدم بزرگ ها

این کار برای هر کسی بسیار خاطره انگیز است و گاهی بیننده را هم به خنده وا می دارد. می توانید با کمی خلاقیت، از کودکان در حالی که لباس ،عینک و کفش والدین خود را پوشیده اند و یا سایر وسایل پدر و مادر خود را ر اختیار دارند عکس بگیرید. این عکس ها همیشه ایده های با مزه ای هستند. می توانید خلاقیت بیشتری به خرج بدهید و در این کار از پوشش مخصوص شغل پدر یا مادر کودک هم الهام بگیرید.

15- از حالت نیم رخ و سه رخ غافل نشوید

عکس های نیم رخ و سه رخ بسیار ساده و معنوی هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده است.

16- تدارک لباس ها

این که کودک قرار است چه لباسی بپوشد، تا حد زیادی به سلیقه و انتخاب والدین بستگی دارد؛ اما شما به عنوان یک عکاس که در این زمینه فعالیت می کنید، باید برای کار خود چندین لباس عروسکی و فانتزی خوش رنگ، کلاه های متنوع و رنگی، کروات و پاپیون های کوچک، زیورآلات و گل سر های بچگانه تدارک دیده باشید. یک دست لباس تمام سفید چیزی است که حتما به کار شما خواهد آمد. رنگ سفید برای لباس کودکان اصولا به همه سلیقه ها نزدیک است و ترکیب آن با بک گراندی رنگی طرفداران زیادی دارد.  

17- گریم های فانتزی

شما می توانید با توجه به سلیقه و نظر پدر و مادر کودک و سن کودک، با رنگ های مخصوص صورت کودک را به شکل هر موجود واقعی یا خیالی گریم کنید و یا از گلاه گیس ها و سبیل های مصنوعی با توجه به تم صحنه استفاده کنید و عکس هایی ثبت کنید که داستانی تعریف می کنند.

18-بر چشم ها تمرکز کنید

چشم راه ارتباطی مناسبی هستند که احساسات درونی هر شخص را به خوبی نمایان می کنند. در کودکان که مظهر پاکی و محبت هستند، چشم ها بسیار زیبا تر و بیشتر جلوه می کنند. عکس هایی که در آن کودکان مستقیما به لنز دوربین نگاه می کنند، همه مارا برای ثانیه هایی به فکر فرو می برند.

19-تم عکاسی متناسب با فصل

شما می توانید صحنه عکاسی خود را با تمی مرتبط با فصل و یا مناسبت هایی مثل عید نوروز، شب یلدا یا کریسمس طراحی کنید. برای این کار روش ها و اشیاء زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برگ های زرد پاییزی طبیعی یا کاغذی، سفره هفت سین، انار و هندوانه به نشانه شب یلدا و چیز های دیگر، همه ایده های جالبی برای این کار هستند.

20- اسباب بازی محبوب کودک

همه کودکان یک اسباب بازی، حیوان خانگی یا هر وسیله دیگری دارند که آن را از میان  بقیه دارایی هایشان بیشتر دوست دارند، برای آن اسم انتخاب کرده اند و شاید آن را همه جا با خود ببرند. شما می توانید این اسباب بازی را هم در کنار کودک در کادر عکس جای دهید. با این کار کودک در طی فرایند عکاسی خوش اخلاق تر خواهد بود و البته روزی در آینده که به این تصاویر نگاه کند، خاطرات آن اسباب بازی و دنیای کودکانه هم به یاد خواهد آورد. 

 

اشتباهات رایجی در عکاسی از کودکان و نوزادان که باید از آن ها دوری کنید

این شاخه عکاسی در عین حال که شیرین ترین نوع عکاسی حرفه ای است، می تواند از برخی نظرات حساس ترین آنها هم باشد. این عکاس قدرتی در اختیار دارد که بتواند با ثبت زیباتر برخی لحظات، دوران کودکی خردسالان را خاطره انگیز تر کند. گاهی بدون آن که بفهمیم کار هایی را در فرایند عکاسی انجام می دهیم که از جذابیت ایده ای که در ذهن داشتیم می کاهد.در ادامه ما برای شما، موقعیت هایی که ممکن است در آن ها دست به انتخاب غلطی بزنید مثال می زنیم و نحو برخورد صحیح با آن ها را بیان می کنیم.خطا هایی که در فرایند عکاسی از کودک و نوزاد ممکن است مرتکب شوید عبارتند از:

1-وادار کردن کودک

کار کردن در زمینه عکاسی از کودکان و نوزادان نیازمند حوصله و علاقه است. زیرا بد ترین خطایی که ممکن است انجام دهید، زمانی صورت می گیرد که کودک به حرف های شما اهمیت ندهد و شما او را مجبور کنید که در حالت مورد نظر قرار بگیرد. این کار می تواند باعث تشدید این لجبازی شود؛ مهم تر از همه این که هدف اصلی این عکاسی یعنی ساختن خاطره ای شیرین برای کودک محقق نمی شود و تصاویر بد شکل ظاهر می شوند.

2- لبخند آنی و اجباری

در پشت صحنه عکاسی باید شرایطی مهیا باشد که کودک از صمیم قلب بخندد. یک لبخند مصنوعی یک تصویر بی احساس ایجاد می کند و کودک را هم از ادامه همکاری با شما دلسرد می کند.

3- ایستادن در برابر کودک

برای اینکه کودک با شما حس راحتی داشته باشد، نباید برای صحبت کردن با او مقابل او بایستید؛ بلکه سعی کنید روی زانو بنشینید و خود را هم قد او کنید. این کار به او حس امنیت می دهد و البته همان طور که پیش تر بیان کردیم، عکس های هم سطح اصولا نتایج بهتری دارد.

4- ثابت نگهداشتن کودک

شما باید مهارت ها و ترفند هایی را برای عکاسی از کودکان بیاموزید که بتوانید در حال دویدن یا بازی کردن هم از او به خوبی عکس بگیرید. اکثر کودکان دوست ندارند برای زمان طولانی در جایی بی حرکت باشند؛ مخصوصا صحنه عکاسی که رنگ ها و وسایل آن اصولا کودکان را به خود جذب می کند و برای آنها هیجان انگیز است.

5- نور پردازی از پشت

اینکه نور را از پشت به کودک بتابانید، همیشه نتیجه جالبی نخواهد داشت. زیرا نمی توانید چهره کودک را به طور واضح ثبت کنید و سایه های نا مطلوبی در عکس ظاهر خواهد شد.

عکاسی از کودک یا نوزاد در فضای آزاد:

عکاسی از کودکان در فضای آزاد تجربه بسیار هیجان انگیزی است و تصاویری هم که از آن به جا می ماند واقعا دیدنی است. در این فضا ها قدم به قدم ایده عکاسی وجود دارد و ویژگی هایی مثل نور طبیعی و سایر عناصر موجود در طبیعت این تصاویر را زیباتر می کند. با این حال بسیاری از والدین چندان تمایلی به انتقال پروژه عکاسی به فضای آزاد ندارند؛ آنها اعتقاد دارند عکاسی در محیط آتلیه برای فرزندشان ایمن تر است و با این پیشنهاد موافقت نمی کنند که البته منطقی است. مخصوصا اگر کودک سن خیلی کمی داشته باشد و یا در ماه های سرد سال اقدام به عکاسی کرده باشند. ولی باز هم روش ها و نکاتی برای ایجاد یک محیط امن برای کودک وجود دارد که در عین حال بتوان از زیبایی های طبیعت هم در تصاویر آن ها بهره برد. در عکاسی در فضای آزاد باید به اکثر نکات عکاسی در آتلیه هم توجه داشته باشید.در ادامه ما سعی می کنیم نکاتی که برای عکاسی در فضای آزاد باید به آن ها توجه کنید برای شما بیان کنیم 

1-توجه به گزارش های هواشناسی

پیش از شروع فرایند عکاسی، آب و هوای موقعیت عکاسی را در روز مقرر برسی کنید که اتفاق پیشبینی نشده ای فعالیت شما را متوقف نکند.

2-شدت تابش نور خورشید در طول روز

اگر شدت نور خورشید در زمان عکاسی زیاد باشد، شما و مخصوصا کودک را اذیت خواهد کرد و در تصاویر باعث به هم ریختگی کنتراست خواهد شد. با در نظر داشتن این مورد، آغاز صبح و نیمه های بعد از ظهر بهترین زمان برای عکاسی است. البته شما با ترفند هایی میتوانید در شب یا در هنگام غروب خورشید هم تصاویر منحصر به فردی ثبت کنید.

3- جادوی غروب خورشید

شاید بتوانیم بگوییم زیبا ترین لحظاتی که شما در فضای باز هستید، هنگام غروب خورشید است. شما هنگام غروب خورشید می توانید تصاویر رویایی و رومانتیکی ثبت کنید. ولی باید برای این کار کاملا آماده باشید و با شتاب عمل کنید، زیرا نور ها و رنگ های گرم و زیبایی که در این زمان ایجاد می شوند، پس از چند دقیقه به آرامی نا پدید خواهند شد. 

 

4-گرما و سرما

با توجه به زمانی از سال که پروژه عکاسی در آن اجرا می شود، باید به دمای هوا برای کودک هم توجه کنید. برای عکاسی از کودک ابتدا و انتهای مشخصی نمی توان تعیین کرد. زمان را طوری تنظیم کنید که کودک گرما یا سرمای شدیدی را متحمل نشود.

5-وزش باد

اگر از نوزادان عکاسی می کنید باید بگوییم که قرار گرفتن آنها در محیط باد خیز اصلا کار صحیحی نیست؛ ولی اگر سوژه عکاسی شما کودکی است که سن بالاتری دارد، وزش باد می تواند تصاویر شما را بسیار هیجان انگیز تر کند. ثبت لحظه ای که کودک در باد بازی می کند و موهایش به واسطه آن بهم ریخته است، تصویری بسیار خلاقانه است. 

 

6-حضور حشرات

حشراتی مثل پروانه ها و کفشدوزک ها برای کودکان خطری ندارند و اگر کودکان از آنها نترسند، اتفاقا می توان به آنها به چشم سوژه ای بسیار خاص برای عکاسی نگاه کرد. ولی وقتی در فضای آزاد هستید، ممکن است در اطراف شما حشراتی وجود داشته باشند که یا باعث وحشت کودک شوند و یا حتی خطر ساز باشند. قطعا والدین با سپردن این مسئولیت به شما انتظار دارند که ایمنی فرزندشان تامین باشد. پس حتما زمان انتخاب لوکیشن عکاسی از بابت این مورد خاطر جمع شوید.

7- بارش باران یا برف

 بارش باران از فرصت هایی است که عکاسی از هر چیزی در آن شرایط، بسیار جذاب و مفرح است. شما می توانید با در نظر داشتن سلامت کودک و حفاظت از او در برابر سرما، زیر باران از او عکاسی کنید و کودک هم به این ایده علاقه نشان خواهد داد. سعی کنید تجهیزات عکاسی در باران را به همراه داشته باشید تا تصاویر حرفه ای تری ثبت کنید. اما اگر می خواهید در محیط برفی عکاسی کنید، دلایل نگران کننده بیشتری برای پدر و مادر مثل سرما خوردن کودک وجود دارد و ممکن است خیلی از والدین با این پیشنهاد به همین دلیل مخالفت کنند. با تدارک دیدن لباس مناسب برای کودک و با استفاده از نرم افزار های ویرایش مناسب می توانید در محیط برفی به راحتی عکاسی کنید. 

8-ترک مکان پرهیاهو

اگر موقعیتی که در آن عکاسی می کنید بسیار پرتردد و شلوغ است و این شلوغی باعث شده کودک معذب شود و یا آرامش نوزاد به هم بریزد، بهتر است تغییر مکان دهید. هر چقدر هم که آن محل زیبا و مناسب باشد، باز هم نمی شود از آن نتیجه مطلوبی کسب کرد.

9-دریا

کودکان از حضور در ساحل و دریا بسیار هیجان زده خواهند شد و مطمئن باشید که گفتن” لبخن بزن” به او اصلا نیازی نمی شود. شما می توانید از لحظه به لحظه آب بازی، ساختن قلعه های ماسه ای و هر جنب و جوش دیگری توسط آنها عکس های خوبی ثبت کنید.

10-یافتن ترفندی برای ثابت نگهداشتن کودک

در این که عکاسی از کودکان کم سن و سال کار دشواری است هیچ شکی نیست؛ مخصوصا اگر فرایند عکاسی در فضایی وسیع انجام شود کنترل شرایط سخت تر خواهد شد. پس باید برای چالش راه حلی خلاقانه پیدا کنید. مثلا استفاده از از سبد های حصیری یا چوبی هم می تواند کودک را برای زمان کوتاهی ثابت نگهدارد و هم جنبه تزیینی در صحنه عکاسی دارد.نوزادان با این که حرکت محدود تری دارند، ولی قرار دادن آنها در سبد های چوبی با بالش های نرم و رنگی می تواند ایده با مزه ای باشد. ولی باید سبد را رو به منظره زیبا و مناسبی قرار دهید.همچنین با توجه به سلیقه پدر و مادر، می توانید از نوزاد در حالی که در آغوش یکی از والدین خود است عکس های پر احساسی بگیرید و این گونه هم از بابت حرکت های اضافی و هم امنیت کودک خیالتان راحت شود.

11- جای گرم و راحت

وقتی نوزادان در جای گرم و مطلوبی قرار بگیرند، خواب آلود می شوند و عکس گرفتن از آنها راحت تر خواهد شد. ولی دقت کنید که جای خواب آنها خطری برایشان نداشته باشد.

12-در حین بازی

با کودک بازی کنید و یا او را به ساختن چیزی مشغول کنید. وقتی که کاملا سرگرم انجام آن کار هستند، از آنها عکس بگیرید.

13- شب

فکر نکنید که تاریک شدن هوا به معنی پایان کار شما است؛ وقتی هوا تاریک بشود، همه آن مناظری که در آنها عکاسی کردید به شکل دیگری دیده می شوند. اگر برای شما میسر است، آتش کوچکی درست کنید و از کودک در حالی که نور آتش چهره معصوم او را روشن کرده است عکس بگیرید.

14-برگ های پاییزی

هنگامی که برگ درختان شروع به زرد شدن می کند، هنوز هوا چندان سرد نیست. این بهترین موقعیتی است که شما برای عکاسی در فضای باز در اختیار دارید. برگ های رنگارنگ پاییزی به تصاویر شما حس و حال دیگری می بخشد. می توانید با کمک کسی، برگ ها را بر سر کودک بریزید و سریعا تصویر خود را ثبت کنید.

15-حس شادابی چمنزار

چمنزار ها منظره های زیبا و پرکاربردی در عکاسی هستند و برای عکاسی از کودکان در هر سنی مناسب اند. مهم ترین مزیت عکاسی در این این محیط ها این است که دسترسی به آنها چندان سخت نیست.

 16-گل ها و شکوفه ها

می توانید شکوفه ها یا گل های رنگارنگ را به چندین روش در تصاویر خود جای دهید. می توانید کودک را میان بوته های گل در جایی بی خطر بنشانید و چند شاخه گل را پر پر کنید و گل برگ های آن را از بالای سر کودک رها کنید؛ همچنین می توانید از قبل با استفاده از چند شاخه گل، یک تاج گل یا دست گل کوچک درست کنید و از آن در پوزیشن های مختلف استفاده کنید. خلاصه که گل ها به هر شکلی که در عکس باشند، زیبایی خود را به عکس های شما می بخشند.

 17-دستگاه حباب ساز

شما می توانید پیش از شروع عکاسی یک اسباب بازی حباب ساز تهیه کنید. علاوه بر این که حباب ها کودکان را عمیقا خوش حال می کنند، در عکس ها هم به دلیل بازتاب نور به رنگ های دلپذیر و ملایمی دیده می شوند. شادی و جنب و جوش کودک از تصویر هم کاملا قابل تشخیص خواهد بود و آن را به یک تصویر رنگارنگ و هیجان انگیز تبدیل خواهد کرد.

منبع:https://akasee.ir/

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 21

تاکنون رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

Check Also

سرگین

عکاسی که تاریخ ایران را ماندگار کرد

4.7 (7) سوروگین عکاسی که تاریخ ایران را ماندگار کرد هنر عکاسی در دوره قاجار …

2 comments

  1. Cialis Vs Viagra
    You are not right. I can defend the position. Write to me in PM, we will communicate.
    Cialis 5 mg prezzo prezzo cialis 5 mg originale in farmacia cialis 5 mg prezzo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *